foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+30.2421107180 & 81
info@liquidminds.gr

Turning your consept in to reality

Προώθηση κοινωνικών δικτύων (Social Media marketing)

 

Τί είναι η προώθηση κοινωνικών δικτύων (Social Media marketing).

Το μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων ή αλλιώς Social media marketing αναφέρεται στη διαδικασία αύξησης της επισκεψιμότητας μίας ιστοσελίδας ή στην προώθηση ιστοσελίδας μέσω ιστοσελίδων κοινωνικών δικτύων. Ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων είναι για παράδειγμα το Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Foursquare και άλλα πολλά.

Ένα πρόγραμμα  ή πλάνο μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων (Social Media Marketing plan) συνήθως εστιάζει την προσοχή του στη δημιουργία περιεχομένου που προσελκύει την προσοχή των αναγνωστών ενώ παράλληλα τους ενθαρρύνει να το μοιραστούν χρησιμοποιώντας άλλα κοινωνικά δίκτυα στα οποία αυτοί συμμετέχουν.

Με τον τρόπο αυτό το μήνυμα μίας εταιρίας μεταφέρεται από χρήστη σε χρήστη και διαδίδεται πιθανώς επειδή φαίνεται να προέρχεται από αξιόπιστες τρίτες πηγές και όχι από την ίδια την εταιρία. Έτσι σε αυτή η μορφή του μάρκετινγκ ένα μήνυμα οδηγείται από στόμα –στόμα (word-of-mouth), που σημαίνει έμμεσα ότι μία εταιρία κερδίζει φήμη στα κοινωνικά δίκτυα χωρίς απαραίτητα να πληρώνει για τη διαφήμιση της.

Τί είναι ένα κοινωνικό δίκτυο (Social Media).

Κοινωνικό δίκτυο ή Social Media είναι οποιαδήποτε πλατφόρμα που είναι εύκολα προσβάσιμα σε οποιονδήποτε χρήστη που έχει πρόσβαση στο internet. Εκτός από αυτό, τα κοινωνικά δίκτυα (social media) έχουν χρήσιμο ρόλο για τις επιχειρήσεις. Αυτό διότι βοηθούν τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν εκστρατείες μάρκετινγκ με χαμηλό σχετικά κόστος.

Τί είναι η  διαφήμηση κοινωνικών δικτύων (Social Media advertising).

Διαφήμιση κοινωνικών δικτύων ή αλλιώς Social network advertising  είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια μορφή online ή αλλιώς διαδικτυακής διαφήμισης. Το είδος αυτό διαφήμισης γίνεται με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media) !

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της διαφήμισης κοινωνικών δικτύων (facebook, myspace, Friendster, Bebo, orkut … και πολλοί άλλοι) είναι ότι οι διαφημιζόμενοι μπορούν να επωφεληθούν από τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών ενός κοινωνικού δικτύου και να δημιουργήσουν με τον τρόπο αυτό εκτρατείες στοχευμένων διαφημίσεων.

Προώθηση κοινωνικών δικτύων (Social Media marketing)

Μορφές διαφήμισης κοινωνικών δικτύων (Social Network Advertising).

Υπάρχουν τρεις κύριες ταξινομήσεις της διαφήμισης στα κοινωνικά δίκτυα:

1. Άμεση διαφήμιση που βασίζεται στο δίκτυο των φίλων σας

Αυτό μπορεί να είναι η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης αλλά από την άλλη προκαλεί κάποιες διαμάχες και αντιθέσεις. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα άμεσης διαφήμισης είναι στο Facebook. Με βάση μια πράξη που κάποιος φίλος σας πραγματοποίησε, μπορεί να δείτε ένα μήνυμα στις ειδήσεις σας που να λέιε «Ο Νίκος έχει μόλις αγοράσει  ένα Iphone 5 ».

Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό  διότι οι άνθρωποι συχνά λαμβάνουν  αποφάσεις να αγοράσουν κάτι ή να κάνουν κάτι στηριζόμενοι στο τί έχουν αγοράσει ή αντίστοιχα έχουν κάνει κάποια οικεία πρόσωπα τους ή φίλοι τους.

Από την άλλη, υπάρχει μία μεγάλη διαμάχη γύρω από αυτό το είδος διαφήμισης διότι μπορεί να θεωρηθεί ως εκμετάλλευση των προσωπικών σχέσεων και να εγείρει ανησυχίες προστασία της ιδιωτικής ζωής.

2. Άμεση διαφήμιση που τοποθετείται στην ιστοσελίδα του κοινωνικού δικτύου που συμμετέχετε

Αυτή είναι μια πιο παραδοσιακή μορφή διαφήμισης που είναι ελάχιστα αποτελεσματική. Ακριβώς όπως θα δείτε τις διαφημίσεις banner σε πολλές άλλες ιστοσελίδες με τον ίδιο τρόπο θα δείτε διαφημίσεις σε ένα site κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε να δείτε  για παράδειγμα ένα μπάννερ στα δεξιά του προφίλ σας στο Facebook.

Υπάρχει ωστόσο η διαφορά ότι στο διαφημιστικό μπάννερ που εμφανίζεται σε μία σελίδα κοινωνικού δικτύου ο διαφημιζόμενος μπορεί να χρησιμοποιήσει και πάλι τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών του κοινωνικού δικτύου (στοχευμένη διαφήμιση).

3. Έμμεση διαφήμιση με τη δημιουργία σελίδων ή ομάδων

Αυτό είναι μια νέα τεχνική κατά την οποία μια εταιρεία θα δημιουργήσει μια «σελίδα» ή «ομάδα» και διάφοροι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν.

Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία επιδιώκει να αποκτήσει οπαδούς ή συνδρομητές και στη συνέχεια μπορεί να οργανώσει ένα διαγωνισμό με ένα νέο προϊόν ή απλά να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά της. Αυτές οι ομάδες μπορούν να αναπτυχθούν γρήγορα όσο αφορά τον αριθμό των συνδρομητών και μπορεί να αποτελέσουν ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο μάρκετινγκ.

Επικοινωνήστε με το Τμήμα Πωλήσεων. Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε και να κάνουμε την Προώθηση κοινωνικών δικτύων (Social Media marketing) του web site σας και της επιχείρησής σας.